Oplev en mere aktiv hverdag med få tips
bha.dk-indkast.dk-11-08-2020.jpg
SPONSORERET INDHOLD: Det er helt sikkert sundt for os alle at få en mere aktiv hverdag. At få bevæget vores kroppe mere er godt for vores helbred, og det giver heller ikke så meget mening, hvorfor vi dog skulle bevæge os så lidt.

At gå ture eller løbe en tur gør en masse godt for vores fysiske og psykiske tilstand. Men det kan være svært at komme i gang med at dyrke motion, fordi det er ikke nemt lige pludselig at skulle dyrke motion, hvis du ikke har gjort det længe. Men vi kan give dig et par råd til, hvordan du kommer i gang.

Gør motion sjovt
Hvis du godt kan lide at spille fodbold, så kan det være en god idé at starte med at dyrke sådan en slags motion, så du kommer i bedre kondi. Dit mål er måske at løbe 10 km, men det kommer du ikke til at kunne lige med det samme. Ved at gøre motion sjovt, kan du få skabt nogle gode vaner og tanker om motion. Det bliver ikke en ting, som du skal tvinge dig til, men nærmere noget som du glæder dig til i løbet af ugen.

Lav nogle mål for dig selv
At lave mål hjælper på din motivation ligeså snart, at du opnår det. Derfor skal det heller ikke være noget, der er alt for urealistisk. Det er godt med små enkelte mål. Det kan f.eks. være, at du skal løbe i 30 min. uden at tage en pause. Eller at du klarer løbeturen uden at holde pauser. Hvis du er nybegynder i løb, kan du sætte mindre mål. Det kan også være et mål, at du får dyrket motion 3 gange på en uge, og at du kommer afsted. Det at komme afsted kan i sig selv være en stor opgave for de fleste.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Top